Konok Péter írása
Az új stadionjukban nyugodtan szotyolázó-zsidózó drukkerek hirtelen azt vették észre, hogy a biztonságukat óvó rendőrök eltűnnek, majd hipszterszemüveges, lódenkabátos fiatalok özönlenek be otthonosan összeokádott szektoraikba és Bourdieu-szövegekkel, rímtelen verssekkel, fizikai képletekkel és festmények reprodukcióival hadonásznak. „Szörnyű volt – nyilatkozott még mindig elcsukló hangon Brutál „Szecskavágó” István, a KÖZGÉP SE vezérszurkolója, akit a helyszínen felállított egyik mobil mentális elsősegélyhelyen ért utol riporterünk. Mindenfelé latin szavak, ködös axiómák, hosszú körmondatok és érthetetlen képletek röpködtek. Egy 35 kilósnak látszó, feketére festett hajú lány megfenyegetett, hogy kielemzi az egómat!” A megfélemlített szurkolók egymást eltaposva menekültek a stadionból, többen nyolc napon túl gyógyuló kulturális sérülést szenvedtek. Egy ultrának Egon Schiele „A szék és a kancsó szerves mozgása” című festményének színes nyomatát tartották az orra elé, ő jelenleg még kómában van. A helyszínre gyorsan kiérkezett a TEK kultúraelhárító-kommandója, akik a sérült drukkereket elsősegélyben is részesítik: éppen a „Fradika, fradika, hőőő-hőőő, zsuppsz!” című nótát énekeltetik velük és a Kerényi-művésztelep képeiről készült diákat vetítenek. „Sajnos, egyre gyakoribb az efféle értelmiségi huligánkodás – mutatott rá Klinkhammer István, a diákbűnözés elleni fellépésért felelős frissen kinevezett államtitkár. A kormány eltökélt szándéka, hogy rövid időn belül az utolsó egyetemet is megszünteti, és így kifüstöli fészkükből ezeket a tücsökhordákat.” (MTI)